یاشاسین آذربایجان
به وبلاگ ترک گروپ خوش آمدید لطفاً نظر دهید.منتظر تمام انقادات و پیشنهادات شما هستیم.

 فضاپیمای کاسینی متعلق به ناسا نخستین توفان‌های عظیم و هیولامانند بر روی زحل را مخابره کرده است.چشم این توفان یک هزار و 250 مایل عرض دارد که 20 برابر چشم توفان‌های موسوم به hurricane روی زمین است.



ادامه مطلب ...

 مهندسان ناسا از ورود خودکار مریخ‌نورد «فرصت» به حالت آماده به کار خبر دادند.کنترلگرهای ماموریت فرصت که در ژانویه 2004 در مریخ فرود آمده، ابتدا این مسأله را در روز شنبه (هفت اردیبشت) شناسایی کردند. در آن روز پس از حدود سه هفته توقف ارتباط که در اثر یک تراز نامطلوب سیاره‌ای موسوم به تقارن خورشیدی مریخ ایجاد شده بود، مجددا تماس ایستگاه زمین با این کاوشگر حاصل شد.



ادامه مطلب ...

در پی فراخوان بین‌المللی طرح بلندپروازانه اعزام انسان به سفری بی بازگشت به مریخ، هزاران نفر از سراسر جهان برای حضور در این ماموریت اعلام آمادگی کرده اند که در بین آنها بیش از 70 ایرانی نیز حضور دارند. بسیاری معتقدند این ماجراجویی فضایی که تبلیغات گسترده ای پیرامون آن صورت گرفته به دلیل مشکلات ومسائل فنی فراوان پیش روی آن قابل تحقق نخواهد بود اما از قرار، مسوولان پروژه Mars One و دانشمندان علاقه‌مند، این طرح را کاملا جدی گرفته اند و هر روز اخبار و مطالب تازه ای در خصوص ابعاد مختلف این ماموریت منتشر می‌شود.



ادامه مطلب ...

 یک ستاره‌شناس ایتالیایی مدعی شده که اطلاعات جدید نشان‌دهنده عبور خطرناک یک سیارک 20 متری از نزدیکی سطح زمین در 13 سال آینده است.فرانچسکو مانکا از رصدخانه نجومی سورمانو در میلان فرانسه اظهار کرده که عبور سیارک 2013 GM3 در 14 آوریل 2026 می‌تواند آن را در فاصله 15 هزار کیلومتری مرکز زمین یا نزدیک به 8620 کیلومتری سطح آن قرار دهد.



ادامه مطلب ...

آیا ما در این دنیای لایتناهی تنها هستیم؟ رصدخانه‌ی فضایی کپلر چگونه به دنبال سیارات قابل سکونت و مشابه زمین می‌گردد؟ آیا در چهار سال آینده کشف سیارات جدید در محدوده‌ها‌ی قابل سکونت محقق خواهد شد؟ اگر به نجوم علاقه‌مند هستید و مایلید تا پاسخ پرسش‌های بالا را بدست آورید با ترک گروپ همراه باشید.



ادامه مطلب ...

 متخصصان ژنتیک با استناد به قوانین مور مدعی شده‌اند که حیات پیش از زمین در جهان وجود داشته و ممکن است از خارج منظومه شمسی نشات گرفته باشد.این محققان آمریکایی در این ایده، از نظریه «مور» استفاده کرده‌اند.نتایج بدست آمده نشان داده که حیات برای اولین بار حدود 10 میلیارد سال پیش بوجود آمده که بسیار قدیمی‌تر از زمین 4.5 میلیارد ساله است. در ادامه با اخبار تکميلي ترک گروپ را همراهي کنيد.



ادامه مطلب ...

 مطالعه مشترک دانشمندان آمریکایی و انگلیسی برای ردیابی باران در زحل، حاکی از وجود ذرات آب باردار در حلقه‌های این سیاره است.این مطالعه شامل رصدهایی با حمایت ناسا و تجزیه و تحلیل صورت گرفته توسط دانشگاه لستر است که نشان می دهد، «بارش» کیهانی تحت تاثیر جو در مناطق وسیع سیاره، بسیار بیشتر از تصورات قبلی است.



ادامه مطلب ...

 ناسا در حال توسعه ماه نورد جدیدی به منظور یافتن و آنالیز آب و سایر مواد در عمق یخ زده دو قطب ماه است.مأموریت ماه نورد جدید ناسا با نام اختصاری RESOLVE با بودجه ای بالغ بر 250 میلیون دلار انجام می شود که شامل ساخت یک موشک برای انتقال ماه نورد است.




ادامه مطلب ...

 در شرایط بی‌وزنی در فضا اشک مانند یک توپ بزرگ در اطراف کره چشم حلقه زده و به پایین سرازیر نمی شود.«کریس هدفیلد» فرمانده فعلی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ دست به اقدامات مختلفی از جمله آشپزی، شستن دست، گرفتن ناخن و مسواک زدن در شرایط بی وزنی در فضا کرده است، اما «گریه کردن» در گرانش صفر تنها کاری است که این فضانورد کانادایی قادر به انجام آن نیست.



ادامه مطلب ...

 باراک اوباما از ناسا خواسته که کار بر روی یک مأموریت بالقوه سرنشین‌دار به سیاره مریخ را آغاز کند.مقامات ناسا تائید کردند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از دانشمندان خواسته تا یک سیارک کوچک که قابل تغییر مسیر در مداری نزدیک به ماه بوده را انتخاب و از آن به عنوان پله‌ای برای ماموریت نهایی به مریخ استفاده کنند.




ادامه مطلب ...

 آزمایشات انجام شده توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا نشان داده که سیاره مریخ زمانی از جو برخوردار بوده است.یک لایه نازک از دی‌اکسید کربن که امروزه اطراف مریخ را پوشانده، باقی مانده چیزی است که زمانی شبیه به جو متراکم زمین بوده است.



ادامه مطلب ...

 به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد پس از مدت ها اولین پروژه خود در ارتباط با ماه را به اجرا گذاشته و تصمیم دارد با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری یک سیارک سرگردان را شکار کرده و آن را در یکی از مدارهای اطراف ماه مستقر کند. گفته می شود هدف از این کار انجام کارهای تحقیقاتی است.

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ ترک گروپ خوش امديد از اينكه از وب ما ديدن ميكنيد ازشما سپاسگذاريم واميدواريم لحظات خوشي را در اين وبلاگ سپري كرده باشيد و خوشتون اومده باشه دوستان عزيز نظر يادتون نره حتما درمورد عكس ها ومطالب نظر بديد به نظرات قشنگتون پاسخ داده ميشه باتشكر.
آخرین مطالب